ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران در احداث مسجد
کد خبر: 3899839
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیران در احداث مسجد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: کسی که مسجد می سازد در واقع برای خدا خانه بنا می کند؛ لذا باید از ظرفیت رسانه ها در جذب خیران برای احداث مساجد در گیلان بهره مند شویم.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز 29 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد اقامه نماز استان با اشاره به اهمیت عمل خیران مسجدساز اظهار کرد: خدای متعال می فرماید کسانی که به آبادانی مساجد می پردازند از پنج ویژگی برخوردار هستند.

وی ایمان به خدا را نخستین ویژگی خیران مسجدساز عنوان کرد و افزود: ایمان به روز قیامت دومین ویژگی خیران مسجدساز است ضمن اینکه خودشان نمازگزار هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خیران مسجدساز زکات می پردازند، گفت: نترسیدن از هیچکس به غیر از خدا از ویژگی های بارز اهالی مسجد است. کسی که مسجدی را می سازد، خدا برای او در بهشت خانه ای را بنا می کند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) مبنی بر رفت و آمد به مساجد، بیان کرد: کسی که برای اقامه نماز به طرف مسجد گام بر می دارد، خدای متعال برای هر گام او ۷۰ هزار حسنه می نویسد و به همان اندازه درجات او در روز قیامت را بالا می برد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به روایتی به امام صادق(ع) درباره مسجدسازان اشاره کرد و یادآور شد: بر شما باد در مساجد حضور پیدا کنید زیرا مساجد خانه های خدا در روی زمین هستند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر تشکیل مجمع انجمن خیران مسجدساز در گیلان، خاطرنشان کرد: کسی که مسجد می سازد در واقع برای خدا خانه بنا می کند؛ لذا باید از ظرفیت رسانه ها در جذب خیران برای احداث مساجد در گیلان بهره مند شویم، صدا و سیما زمینه خوبی برای همراهی خیران مسجدساز دارد و در این زمینه باید تلاش کند.

کارگروه مجمع خیران مسجدساز گیلان تشکیل می شود

حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی، مسئول ستاد اقامه نماز گیلان نیز مبنای فعالیت این ستاد در کشور را پیام های مقام معظم رهبری در اجلاس های سراسری نماز و آیین نامه مصوب دولت عنوان کرد و گفت: خیران مسجدساز طبق فرمان رهبر مقام معظم رهبری به اجلاس نوزدهم سراسری نماز عمل می کنند.

وی از تشکیل کارگروه خیران مسجدساز گیلان خبر داد و بیان کرد: کارگروه مذکور به منظور تشکیل مجمع خیران مسجدساز استان تشکیل می شود تا بتوانیم از ظرفیت خیران مسجدساز در گیلان بهره مند شویم.

انتهای پیام
captcha